viernes, 25 de diciembre de 2009

Intervenció de síntesi

Bé, l’ultima entrada al bloc després de tres mesos que han passat bastant ràpid. Quan a la primera classe de l’assignatura vaig veure que era a l’aula d’informàtica, la veritat és que pensava que no seria gaire difícil ja que creia que el tema d’ordinadors el dominava bastant. Em va bastar la primera activitat(Què no sé?) per adonar-me que no era així.

Quan el Jordi va explicar que hauríem de crear un bloc i actualitzar-lo sovint no ho vaig agafar amb molta il·lusió perquè mai havia tingut un bloc, i no sabia ni posar fotos,vídeos,etc..Però amb el pas dels dies i de totes les pràctiques explicades i fetes a classe crec que al final he seguit un bon ritme d’actualització.

Les dues entrades que m’agradaria destacar del meu bloc són la de Google Docs i el vídeo del resum de la setmana d’activitats.

La pràctica de Google Docs primer perquè no el coneixia i em va semblar molt interessant la pràctica a classe, com podíem fer entre diferents persones a la vegada un mateix document o presentació i després fer un formulari i comprovar els resultats, i segon, perquè m’ha servit molt durant la resta del semestre, ja que mitjançant el Google Docs vaig poder fer la presentació del treball d’educació física ja que per fer el treball vam decidir fer un wiki i també ho vaig fer servir per fer el treball de territori ja que amb els companys hi havia incompatibilitat d’horaris.

I el vídeo del resum de la setmana d’activitats perquè encara que coneixia el Movie Maker, mai havia fet un vídeo, i aquest el vam fer en grup i potser no esta perfecte però era el primer que fèiem i només era un recull de fotografies, que a més, recollia una setmana en la qual m’ho vaig passar molt bé amb els companys.

Per finalitzar dir que sóc conscient de tot el que he aprés però més encara del que hem queda per aprendre.

BON NADAL!!

jueves, 24 de diciembre de 2009

Competències digitals específiques del mestre en relació a la tecnologia

Com diu l’entrada del Bloc de Gestió, per viure plenament en societat al segle XXI cal que els nens i nenes, i també els adults, adquireixin diverses competències relacionades amb l'ús de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC).

El conjunt de competències relacionades amb el coneixement i ús de la tecnologia rep el nom de competència digital i el procés d'adquisició de les mateixes s'anomena alfabetització digital (i el seu desconeixement dóna lloc a l'analfabetisme digital).

A la Universitat, la competència digital facilita de diverses formes el procés d'ensenyament i aprenentatge.

Documents de referència

Darrerament s'han publicat dos documents que marquen les directrius sobre quines haurien de ser les competències TIC dels docents.

Normes UNESCO
Normes de la ISTE


En aquests documents trobem competències que nosaltres ja hem treballat a classe. El document cita per exemple:

"Els docents han de conèixer el funcionament bàsic del 'maquinari' i del 'programari', així com les aplicacions d'activitat, un navegador, un programa de comunicacions, un programa de presentació i aplicacions de gestió."

Nosaltres hem treballat una mica de tot sense aprofundir gaire, per tant hem après el funcionament bàsic. També hem treballat les aplicacions del firefox i un programa de presentacions, el power point.

"Els docents han de ser capaços d'utilitzar la tecnologia durant les activitats amb el conjunt de la classe, amb petits grups i amb alumnes sols."

Nosaltres per treballar sols utilitzem el nostre bloc i per treballar en conjunt hem après a utilitzar el google docs o els wikis.


"Promueven, apoyan y modelan tanto el pensamiento creativo e innovador como la inventiva".

Nosaltres ho vam treballar fa poc amb el projecte Jclic.

A més dels exemples posats, hem après moltes més coses ( Delicious,les llicències de Creative Commons,índexs automàtics al word, Gimp, Slideshare,Audacity,Movie Maker,CmapTools, Scribd...) i encara ens queden moltes més.

sábado, 19 de diciembre de 2009

Territori

Andalucía

Jclic

  • Jclic és una web d'activitats educatives

· Projecte Jclic: és un conjunts d'activitats i aquestes activitats són trencaclosques, mots encreuats....

· Hem de tenir instal·lat el llenguatge Java, per tal d'utilitzar el Jclic

· El Jclic està format per 4 aplicacions:

1. Jclic applet: permet incrustar les activitats Jclic dins d'una pàgina web.

2. Jclic player: programa independent un cop instal·lat permet realitzar activitats des del disc dur de l'ordinador sense que calgui estar connectat a internet.

3. Jclic author: permet crear, editar i publicar les activitats d'una manera més senzilla, visual i intuïtiva.

4. Jclic reports: modul de recollida de dades i generació d'informes sobre els resultats de les activitats fetes pels alumnes.

Activitat realitzada a classe:

· En aquesta activitat el que hem fet es crear 4 activitats: 2 trencaclosques i 2 jocs d'associacions.

· Hem utilitzat la aplicació Jclic author.

· Processos:

1. Obrim el programa Jclic author

2. Anem a mediateca

3. Cliquem el botó d'afegir actitvitat

4. Escollim activitat i nom

5. Configurem la activitat ( color de fons, lletra,.... )

6. Anem a plafó

7. Configurem com estructurem la activitat ( color de fons, lletra, com es realitzara la activitat... )

8. Un cop tinguem tot configurat, fem una prova, per observar si esta bé o no el joc

9. Per últim guardem el nostre projecte i el pugem a una pàgina html

Aquesta es la activitat que hem realitzat a classe: Fruites





Jclic

Seminari (Sessió 16)

Durant les sessions del dies 10, 15, 17 de desembre en lloc de fer classe de seminari normal, vam dedicar-les per fer entrevistes personals per valorar com anat el que portem de curs.

martes, 15 de diciembre de 2009

Valoració Blocosfera

El nostre grup ha escollit el tema del JOC.

Nosaltres vam crear un bloc conjunt “Recopilació de jocs infantils” i vam anar fent entrades sobre el joc que anàvem enllaçant a les pàgines web d’on trèiem l’ informació. Més tard, quan ens vam adonar de que allò que estàvem fent no era blocosfera, ja que no hi havia connexió entre blocs, vam decidir eliminar el bloc. Una vegada ho vam entendre, vam començar de nou.

La Marta va fer una primera entrada sobre el joc i la seva importància per aprendre, junt amb un vídeo del youtube. Jo vaig fer una entrada al meu bloc sobre els jocs online, i vaig decidir deixar-li un comentari a la Marta per si volia donar-li un cop d’ull. La Marta, en veure la meva entrada, li va comentar a la Júlia, que havia fet un altre entrada, sobre el que jo havia posat al bloc, així la Júlia també va poder veure sobre els jocs online. La Laura també va fer una entrada al seu bloc i també li vam comentar perquè pogués visitar la resta de blocs. Per últim, l'Alexandra em va deixar un comentari amb un enllaç a un vídeo interessant del youtube sobre el joc heurístic.

Així doncs, a partir dels comentaris i enllaços entre blocs, al final hem aconseguit crear una blocosfera.

domingo, 13 de diciembre de 2009

Debat

El dia 2 de desembre vam exposar el nostre debat sobre l’ imposició de l’anglès a les aules. Nosaltres érem vuit persones i ens vam dividir en dos grups de quatre persones. A favor: la Laura Rovira que va ser la que va defensar la seva postura, l'Ana Porcar,la Mireia Luque i la Marta Rubio. En contra: la Marta Riera que defensava els arguments en contra, l'Ana Pulido,la Zaida Díaz i jo.

miércoles, 9 de diciembre de 2009

Seminari (Sessió 15)

Al seminari del dia 3/12/2009 vam exposar els vídeos o powerpoints preparats per resumir la setmana d'activitats. En principi era a la nostra classe de seminari però per problemes tècnics vam compartir l'aula de música amb un altre grup de seminari. Va estar molt bé perquè a més de veure els treballs dels nostres companys de seminari vam poder veure altres formes d'exposar la setmana d'activitats ja que els companys de l'altre grup van realitzar treballs molt ben fets,diferents i originals.

Eines de suport de pensament: Mapes Conceptuals

Les eines de suport de pensament són:

Mapes conceptuals: esquema d'un tema amb les paraules claus, aquestes apareixen entrellaçades entre si a través de connectors.
Fluxogrames: eina que s'utilitza per representar procediments encaminats a resoldre una tasca.

El mapa conceptual ens pot ajudar a organitzar els nostres coneixements i ampliar un tema. A més ens permeten reflexionar i pensar.Normalment la creació del mapa conceptual passa per diferents punts:

  • Selecció i ordre dels conceptes (fer uns llista de conceptes i ordenar-la)
  • Relació entre els conceptes ( cercar els connectors més adients)
  • Representació gràfica adequada (dibuixar el mapa de forma clara, entenedora i coherent)
Un dels programes més coneguts de creació de mapes conceptuals és el CMapTools, programa gratuït, des del qual hem creat el nostre mapa conceptual sobre un sopar de nadal. Encara que no va donar temps a utilitzar-lo també vam veure per sobre el Gliffy que és un programa per crear fluxogrames.



domingo, 6 de diciembre de 2009

Seminari (Sessió 14)

Al seminari del dia 1/12/2009 vam parlar de la pel·lícula que havíem de veure,Àgora.

Vam comentar diferents temes:l'argument de la pel·lícula, situacions comunicatives, llenguatge audiovisual, temes tractats...

Ens vam adonar que encara que no ho sembli són molts els temes que es tracten:

Ciència
Astronomia
Convivència
Tolerància
Imposició
Religió
Conflicte entre cristians i jueus
Filosofia Política
Amor i desamor
Imposició
Educació
Estatus socials

Després de comentar la resta de temes sobre la pel·lícula vam comentar el que vam fer el dimecres que era el dia lliure de la setmana d'activitats extraordinàries. Van haver visites a diferents llocs: a l’Aquàrium de Barcelona, al Zoo, al Museu Picasso, al Museu de la xocolata, ludoteques...

jueves, 3 de diciembre de 2009

Pràctica Movie Maker

Llenguatge audiovisual

El Llenguatge audiovisual és distingeix molt bé d'un lector i d'un escriptor.

Lextor llenguatge visual: persona que llegeix, és l'interpret qui rep l'informació
Escriptors llenguatge visual: persona creadora d'un video, d'un Power Point.

El llenguatge audiovisual no funciona ben bé com un llenguatge formal, és més aviat informal. El que ens transmet són emocions i van lligades als estats d'ànim. Ex: Platja-> escena romàntica.

Es molt important transmetre en un video, en diapositives alguna sensació, tant si és positiva com negativa; el fet es emocionar.

No em de pensar en transmetre idees sinó emocions, em d'estimular l'estat anímic del lector d'audiovisuals.

Els videos no serveixen per transmetre informació, ja que no retenim tanta informació com si ho llegissim. Això ho em pogut viure a classe, on el mestre ens ha posat un video sobre història de Catalunya, i on només durant quatre minuts no em sigut capaços de retindre la informació, ja que nosaltres atenem més les imatges i possiblement de la música que acompanya la veu i les imatges.

Els documentals per exemple no ens transmeten informació característica de la seva vida, sinó que ens deixem anar per les imatges animals, l'habitat, la seva reproducció...

El que interesa alhora de fer un documental és què te'l compri una cadena televisiva per tal que la gent ho vegi espectacular i magnífic.

Així doncs, els videos que transmeten idees no són bons per veure un conjunt i aquests s'anomenen videos lliçons.

WMV: Qualsevol ordinador window admet aquest format. (Window Mega Video)

Formats

DV: La seva grandària 720 píxels x 576 píxels. Com s'aconsegueix aquesta grandària? S'aconsegueix amb una càmera de video, tant dona si ho gravem en cinta, memòria... El que si cal és utilitzar un programa que ens permeti aquest 3 passos:

Captar el video d'un càmera
Editar aquell video( animacions, tallar, escriure...)
Convertir-ho en un format i penjar-ho per exemple en el youtube.

Processos que cal fer: Primerament Inicio, després todos los programas, seguidament a multimedia i dins d'aquí a Windows Movie Maker; aquest programa ja ve un cop que em pagat el windows i està força bé perquè conté els 3 passos importants que he anomenat anteriorment.

Es molt recomenable que abans de fer. creem una carpeta on guardar tota la informació. És important guardar tota la informació com fotos, videos a colecciones. A colecciones quan li donem a importar video ens apareix les imatges, videos o seuquències per clips.

A la part inferior del programa veiem un apartat on clicarem a: Mostrar escala de tiempo i ens apareixerà unes línies amb una franja horària (horitzontal) i una vertical on apareix; video, audio/Música i título superpuesto.

Si anem a editar video, trobarem entre altres aspectes efectes o bé transicions.

Efectes: Els efectes es posen dins d'un clip o bé a sobre.
Transició: Aquest va entre clips.
Hi han molt tipus de transicions; abanico dentro, abanico fuera, ajedrez, atenuar... Les transicions amb aquest programa ens apareixen en una línia a la part superior de la pantalla i ens permeten allargar-les o escorçar-les. En canvi, els efectes no perquè van a sobre de la imatge i amb el botó de la dreta ho eliminem.

Si cliquem a crear títulos o créditos ens apareixerà una finestra on poder escriure el missatge, però primerament havíem de seleccionar els tros on volíem colocar-ho.

Podem moure el missatge més endavant o més enrera. A part, dins de la finestra, ens apareix un apartat a la part inferior que diu Mis opciones:

Cambiar la animació al título.
Cambiar la fuente y el color al texto.

Perquè la música no acabi de cop, cliquem a sobre de la línia musical amb el botó dret i li donem a atenuación.

En el 3 punt finalizar película clicarem a guardar en el equipo i ho guardarem a la mateixa carpeta feta des de bon principi. Li donem a siguiente i anirem a Configurarón de la película on ens apareixerà ; els detalles de la configuración y tamaño del archivo de película.

Si ens volem endur el video per editar-ho o per acabar-ho a casa és molt important emportar-se tota la carpeta i no pas el video final, per què sense les imatges i el so no es podria treballar. Es aconsellable endur-se tota la carpeta sencera.