domingo, 4 de octubre de 2009

Seminari (Sessió 2)

El dia 29/09/09, durant la segona sessió de seminari,primer vam parlar sobre com portem les primeres setmanes,i a més, ens van repartir el guió del llibre “Educació i vida quotidiana ” per tal de que podem anar treballant sobre la lectura.

Després vam comentar la lectura de l’article "Adiós, verano; hola, soledad", cadascú va opinar sobre l'article i gairebé tothom tenia la mateixa opinió:

· La crisis econòmica té aspectes positius, els nens passen més temps amb els seus pares.
· Les activitats extraescolars són positives si tenen un objectiu , a més, el nen s’ha se sentir agust realitzant-la.
· El “nen clau” és aquell nen que després de l’escola es queda a sol a casa.
· El "nen agenda" és aquell que dedica totes les tardes a fer activitats extraescolars.
· Els pares que se senten culpables de no tenir temps per compartir amb els nens tenen un comportament d’amiguisme.
· Amb el començament del nou curs escolar reapareix de nou la incomunicació.
· Activitat per tapar horari: és aquell tipus d'activitat que obliga el pare a fer al nen, per poder cobrir aquelles hores que els pares no poden estar a casa i el nen no es pugui sentir sol.
· Activitats amb una implicació pare-fills: és aquell tipus d'activitat on el nen a donat la seva valoració, és a dir on els pares han preguntat al nen si la vol fer i on el nen ha pogut donar la seva opinió. Aquestes activitats són les que millor funcionen, ja que el nen gaudeix de l'activitat i alhora sempre hi ha una motivació pels pares, on implica la comunicació entre pares i fill sobre l'activitat, cosa que ajuda a fomentar aquelles hores que el nen necessita passar amb la seva família.

Després cadascú va escriure unes línies sobre un mal mestre i un bon mestre que hagi tingut durant la seva etapa escolar. Però aquesta activitat no va donar temps d’acabar-la i la continuarem a la pròxima sessió.

No hay comentarios:

Publicar un comentario