jueves, 19 de noviembre de 2009

Seminari (Sessió 12)

A la sessió del dia 12/11/2009 vam estar parlant sobre la pel·lícula que vam veure el dimarts, Billy Elliot.
Vam comentar l'argument principal de la pel·lícula, vam parlar de sentiments, ambientació, d'estereotips, de política,de simbolisme, de societat, dels personatges...
Després vam parlar de Gènere i Multiculturalitat: Els Reptes d'una Educació Física en moviment.
Vam posar-nos en grups de 3 o 4 persones i vam respondre un qüestionari
1. Sexe i gènere, són el mateix?
No són el mateix. Sexe ens referim quan discutim sobre categories biològiques associades a les dues classes sexuals, femella o mascle. Gènere ens referim quan discutim sobre les categories psicosocials que s'assignen als homes i a les dones.
2. En quin moment de la vida d'una criatura comencem a descobrir pràctiques tipificats de gènere?
Es comencen a descobrir pràctiques tipificats de gènere des de que neix la criatura. Exemple: a les nenes es fan arracades als nens no, les nenes roba de color rosa, els nens roba de color blava...
3. Quin és el paper dels pares/mares en la construcció d'arquetips de gènere?
El paper dels pares/mares és el principal alhora de la construcció d'arquetips de gènere, és a dir si els nens veuen que el pare veu la televisió quan la mare fa el dinar, els nens repetiran aquella situació.
4. Quin és el paper dels mass-media en la creació d'arquetips de gènere?
Els mass-media tenen un gran paper en la creació d'arquetips de gènere, ja que en els anuncis separen que va per nens i que va per nenes, exemple: les joguines. També ens els dibuixos, que separen quins dibuixos va dirigit per nens i quin per nenes.
5. Creieu que en les nostres pràctiques docents afavorim la construcció de discursos tipificats de gènere?
Sí, crec que en les pràctiques docents afavoreixen en la construcció de discursos tipificats de gènere, per exemple en les feines de casa ( mare= fer el menjar ), a l'escola ( mare= reunió de pares ). El mestres tampoc són conscients alhora de actuar i més d'una vegada afavoreixen en la construcció de discursos tipificats, exemple: diga-li a la mare que et posi un jersei a la motxilla. Per què no diem diga-li a la mare?.
6. Quin efecte té pel desenvolupament d'un nen, una educació basada en discursos tipificats de gènere? I una nena?
El efecte que té un desenvolupament de l'educació basada en discurs tipificat de gènere és molt important, ja que el nen o nena repeteix el que veu a casa, al carrer, a la TV... si el nen veu que les noies no juguen a futbol, no deixarà juga a futbol a la nena de la seva classe, si el nen veu que a casa seva el pare no fa el dinar, ell tampoc ho farà...
7. Hi ha activitats físiques o esportives exclusivament per a nois? I per a noies? Per què?
No hi han activitats físiques o esportives exclusivament per a nois o per a noies, sinó que la societat fa separació. Exemple: nens futbol, basquet... I noies: dansa, natació sincronitzada...
8. Quines són les conseqüències d'una societat adulta que ha estat educada en base arquetips de gènere?
Les conseqüències són que els nens repeteixen el que veuen i si aquesta educació no canvia, no es podrà eliminar mai els arquetips de gènere.

Al final de la classe ho vam posar tots en comú.

No hay comentarios:

Publicar un comentario